مورینیو 3-2 بارسلونا ، در الکلاسیکوهای حذفی
تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, | 18:56 | نویسنده : MOHAMMAD

 خوزه مورینیو در زمان حضورش در رئال ، پنج بار در تورنمنت های حذفی مقابل بارسلونا قرار گرفته که دو بار به نتیجه رسیده و سه بار ناکام مانده است . هفته بعد ، مربی رئال باید در بازی رفت مرحله نیمه نهایی کوپا دوباره مقابل کاتالان ها محک بخورد . 
فینال کوپای 2011 : برد 0-1
بالاخره طلسم نبردن بارسا توسط رئال شکسته شد . بارسا پس از دو قهرمانی لالیگا در آستانه یک لیگ دیگر بود و در چمپیونزلیگ نیز آرام آرام داشت پیش می رفت . رئال کار سختی پیش رو داشت که مورینیو سخت تلاش می کرد که اولین جامش را در رئال ببرد . دوئل کریستیانو - مسی داغ بود و مورینیو این فرصت را داشت تا طلسم ناکامی های رئال مقابل بارسلونا را بشکند . 
در 90 دقیقه قانونی هیچ کدام از دو تیم در مستایا به گل نرسیدند . در وقت های تلف شده بود که کریستیانو با یک ضربه سر تماشایی ، دروازه پینتو را باز کرد و هیچ کاری از دست باراس بر نیامد . رئال مادرید پس از نزدیک به بیست سال ، توانست که هجدهمین قهرمانی اروپای خود را کسب کند . 

نیمه نهایی چمپیونزلیگ 11-2010 : باخت 1-3 در مجموع
بارسا فقط چند روز صبر کرد تا انتقام شکست در کوپا به رئال را بگیرد و در نیمه نهایی چمپیونزلیگ به تیم مورینیو غلبه کرد . مربی پرتغالی در این بازی با فکر رسیدن به فینال در برنابئو از یک سیستم کاملا تدافعی استفاده کرد . مربی پرتغالی از سه هافبک دفاعی یعنی په په ، ژابی و لاس بهره می برد و قصد داشت که بازی حریف را تخریب کند . 
مورینیو نمی خواست که در برنابئو دروازه تیمش باز شود که این برنامه تا دقیقه 62 جواب داد . اما اخراج عجیب په په همه چیز را به هم ریخت . مورینیو از این اتفاق کاملا عصبی بود و باعث شد که خودش هم اخراج شود . رئال در پایان بازی به هم ریخت تا مسی دو گل بزند و کار به نیوکمپ کشیده شود . در بازی برگشت نیز چیزی عوض نشد تا رئال به چهارمین چمپیونزلیگش برسد . 

سوپرکاپ 2011 اسپانیا : شکست 5-4 در مجموع
فصل بعدش با الکلاسیکوهای رئال و بارسا شروع شد . مورینیو از بازی چمپیونزلیگ درس گرفته بود و این بار تیمش را هجومی تر به میدان فرستاد . این کار هم جواب نداد اما ترس رئال از بارسا ریخت . هواداران با خود گفتند :" این درست است . " نکته بد مربوط به درگیری در بازی برگشت در نیوکمپ و انگشت کردن مورینیو توی چشم ویلانوا بود. 

مرحله یک چهارم کوپا 12-2011 : شکست 3-4 در مجموع
تیم مورینیو دوباره در بازی رفت از په په - ژابی - لاس استفاده کرد و کاروالیو و آلتین توپ در خط دفاع قرار گرفتند و کریستیانو در نوک حمله بود . بارسا توپ را کاملا در اختیار داشت و با وجود گل کریستیانو و اخراج نشدن په په ، رئال نتیجه نگرفت و ضعیف عمل کرد . پا گذاشتن په په روی پای مسی در آن بازی جنجال ساز شد . خود په په گفت که عمدی نبوده است . 
در نیوکمپ ، رئال مادرید بهتر عمل کرد ، ترسش را از دست داد و تا دقایق آخر شانس صعود داشت . اوزیل در این بازی خوش درخشید . در حالی که پدرو و آلوس تیمشان را در نیمه اول پیش انداختند اما رئال در نیمه دوم توسط رونالدو و بنزما به گل رسید . بارسا د دقایق پایانی زجر کشید و سوتهای بی پایان داور در اواخر بازی ، تا جایی که می شد وقت را تلف کرد . 

سوپرکاپ 2012 اسپانیا : تساوی 4-4 اما برد رئال به لطف گل زده در خانه حریف
یک سال بعد ، رئال و بارسا مجددا در سوپرکاپ قرار گرفتند . بازی رفت در نیوکمپ بازی عجیبی بود . بارسا بهتر بازی کرد . ایکر نگذاشت که نتیجه 4-1 شود و روی برگشت همین صحنه والدس اشتباه کرد تا دی ماریا نتیجه را 3-2 کند . 
در برنابئو و بدون گواردیولا ، رئال مادرید نیم ساعت اول فوق العاده ای داشت و می توانست که پنج ، شش گلبه حریف بزند اما نتیجه 2-0 شد . گل مسی باعث شد که رئال در نیمه دوم فشار را متحمل شود . 

مرحله نیمه نهایی کوپا در فصل 13-2012
والنسیا و مالاگا نتوانستند که جلوی صعود رئال و بارسا به مرحله نیمه نهایی کوپا را بگیرند . حالا یک الکلاسیکوی دیگر در پیش است . بارسا در لالیگا فقط پنج امتیاز از دست داده در حالی که رئال در جدول لیگ اسپانیا 15 امتیاز تا صدرنشین فاصله دارد و نیمی از ترکیب اصلی خود را برای بازی هفته بعد در برنابئو ندارد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ