کریستیانو :" آرزوی روز تولدم ، دهمین چمپیونزلیگ است "
تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 20:16 | نویسنده : MOHAMMAD

 

فکر می کنی که برای بازی با منچستر مصدومیتت تمام شود و به بهترین شکل حاضر شوی ؟

حالم بهتر است . کمی در زانویم مشکل داشتم اما خالا خیلی بهتر هستم و می توانم مقابل سویا و منچستر بازی کنم . 

دیروز 28 ساله شدی . آرزوی روز تولدت چیست ؟

اولین هدیه ای که می خواهم ، دهمین چمپیوونزلیگ است . برای مادریدیسموها و البته خودم خیلی خاص است که آن را ببرند . چمپیونزلیگ برای یک بازیکن بالاترین است و بردنش مرا هیجان زده می کند . من ده سال در سطح حرفه ای بوده ام و به کاری که کردم افتخار می کنم . چالش های زیادی پیش روی ماست . چمپیونزلیگ و کوپا را برای رئال می خواهم چرا که می دانیم که لالیگا خیلی مشکل شده است .


گیگز با 39 سال سن هنوز بازی می کند . تو 28 ساله هستی و فیزیک بدنی ات تو را متفاوت می کند . تا چه سنی در سطح اول خواهی بود ؟

پاسخ دادن به این سوال مشکل است چرا که خودم دوست دارم تا 10 سال دیگر باشم . نمی دانم که می توانم تا 38 سالگی بازی کنم یا نه . می خواهم سالهای زیادی را حاضر باشم و باید دید که از نظر ذهنی و بدنی چطور پیش ی رود . باید به تلاش ادامه دهم چرا که از نظر ژنتیکی آماده هستم . می گویند که در 32 یا 33 سالگی ژن های عوض می شوند و سبک بازیت تغییر می کند . کند می شوی اما تجربه ات زیاد است . فعلا می خواهم از شرایط فعلی خودم لذت ببرم .


لذت می بری که تو را دی استفانوی جدید می خوانند ؟

افتخاری است که با اسطوره فوتبال و رئال مادرید مقایسه می شود . افتخار امیز است که در کنار این افراد قرار بگیرم اما برای من تلاش برای کمک به تیم برای رسیدن به اهدافش مهم است . به مقایسه یا رکوردها فکر نمی کنم چرا که خوب نیست . من همیشه سعی می کنم که کاری کنم که افراد مرا دوست داشته باشند . می خواهم که اثرم را روی رئال بگذارم و تا پایان قراردادم از پیراهن این باشگاه دفاع کنم .

 

تو در 87 بازی در برنابئو 100 گل زدی . دی استفانو نیز همین رکورد را دارد . وقتی برنابئو یکصدا تو را صدا می زند ، چه حسی داری ؟

رویایی است که به حقیقت پیوسته است . زمانی که در سال 2009 به رئال پیوستم ، این یکی از آرزوهای من بود و از زمانی که اولین گام را به برنابئو گذاشتم ، خیلی چیزها برایم عوض شد . هواداران فهمیدند که با روح و جانم از این پیراهن تا حد مرگ دفاع خواهم کرد . این برایم رضایت بخش است که محبت هواداران را حس کنم . می دانم که مرا دوست دارند و این برایم خوشایند است . اولین باری که نامم را صدا زدند با احساس غرور به خانه رفتم چرا که همیشه همه تلاشم را برای این باشگاه کرده ام .


وقتی سه سال پیش به اسپانیا آمدی ، خودت را به عنوان یک فرد باکلاس و ثروتمند معرفی کردی که مردم تو را این طور می دیدند . حالا چه فرقی کردی که نگاه ها به تو عوض شده است ؟

من همیشه همین آدم بوده ام اما مردم نتوانستند که مرا بشناسند . البته آرام آرام می فهمند که چطور آدمی هستم و به همین خاطر است که بامحبت تر شده اند . شخصیت من فرق نکرده اما بعضی چیزها همیشه می توانند بهتر شوند . شخصیت من همیشه ثابت است . همیشه بیشترین تلاشم را برای رئال داشته ام . حالا خوشحالم و از هواداران ممنونم . البته من همیشه یک جور بوده ام و هواداران با عدالت با من برخورد نمی کردند اما حالا می کنند .


در این مدت خشونت علیه تو هم بیشتر شده است . داوید ناوارو به تو زنگ زد تا به خاطر آرنجی که به تو زد عذرخواهی کند ؟

نه چیزی گفته شد و نه زندگی زده شد . البته زیاد نمی خواهم در مورد این مسئله صحبت کنم چرا که وقتی یک آدم ، پیشانی مرا شکاف می دهد و باعث شش بخقیه می شود ، لایق محرومیتی بزرگ و جریمه شدن است . اما رفتارها در فوتبال برای همه بازیکنان یکسان نیست . اما این جا هیچ اتفاقی نمی افتد و حتی خطا هم گرفته نمی شود . ناراحت کننده است چرا که این ها نشانه بی عدالتی در فوتبال هستند . برایم ناراحت کننده است چرا که مسلما این الگوی مناسبی برای کودکان نیست .


به نظر می رسد که فحاشی ها در استادیوم ها علیه تو کمتر شده است . قضیه چیست ؟ خودت حس می کنی ؟

درست است . فهمیده ام که در استادیوم ها کمتر و کمتر به من توهین می شود . من نمی توانم همه را راضی کنم ، خدا هم این کار را نمی تواند انجام دهد چه برسد به من . برای کودکان خوب نیست که در استادیوم ها چنین شعارهای زننده ای را بشنوند . بهتر است که برای دیدن فوتبال از نمایش لذت ببریم و بازیکنان را با توهین یا تهدید مواجه نکنیم .



پنج ماه پیش پس از صحبت با پرز پس از بازی با گرانادا گفتی که ناراحت هستی . چیزی نسبت به آن موقع عوض شده است ؟

بله ، عوض شده چرا که چیزی که دوست دارم را انجام می دهم . یعنی فوتبال بازی کردن و حس خیلی خوبی دارد که درون زمین و با هم تیمی ها باشم . شاید طرز تفکر و شیوه زندگی من هم عوض شده است . در حال حاضر حس بهتری نسبت به فبل دارم .


هواداران می گویند که از اولویت های سال 2013 برایشان تمدید قراردادت است . نظرت چیست ؟

در موردش صحبت زیادی ندارم چرا که حقیقتا در حال حاضر برایم مهم نیست . امیدوارم که رئال به دهمین چمپیونزلیگ و کوپا دل ری برسد . نمی خواهم در مورد مسئله تمدید صحبت کنم و فعلا برایم مهم نیست .


واقعا مسئله تمدید قراردادت پول نیست ؟ تو یک حرفه ای هستی ...

فعلا فقط به تیم فکر می کنم و در پایان فصل صحبت می کنیم . به جان پسرم قسم می خورم که ناراحتی من هرگز به خاطر پول نبود .


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ